tirsdag den 26. maj 2009

Prinsessen..




Til daglig har vi jo ikke vores ene prinsesse herhjemme, for der bor hun ved hendes anden del af familien.
Til gengæld har vi altid, hver dag, hele tiden fornøjelsen af den her Prinsesse. Hun er en glad, hyperaktiv field trail spaniel, som elsker at være familiehund. Jo mere vi gider lege jo bedre. Man mærker ikke på hende at hun faktisk bliver 11 år næste gang, hun opfører sig stadig som en fjollet hvalp det meste af tiden. Det vil altså lige sige - Indtil Generalmajoren hopper i de grønne bukser og sætter hatten på hovedet. Så ser man pludselig den anden side af hende. Hun sidder pænt ved døren, halen logrer vel hurtigt, men man er ikke i tvivl overhovedet. Hun er Jagthund. En rigtig go' én. Og jeg er rigtig glad for at vi i hende har den perfekte kombination af go' jagthund og go' familiehund, der samtidig har en størrelse, så hun er til at ha' inden døre.
Vores eneste aber dabei, er at hun desværre mister mere og mere hørelse, det varer ikke længe før hun er stokdøv. Så ser man mig, med hund, og underlige fagter. Så øver jeg mig bare i tegnsprog for MorErmz og Hund.

Jeg er så heldig at jeg skal til forårscrop på lørdag, hele dagen med bettefrøkenen og vi glæder os helt vildt.

Ellers står den på en masse bomuldsgarn- jeg laver prøver, regner, ganger og gør ved, for jeg har en plan om min helt egen sommertop, nu skal den så bare ud fra hovedet, gennem hænderne og så ellers være klar til brug, gerne i noget dejligt sommervejr!

Vi drømmer om feriepakker og skifter lidt mellem forskellige planer, men en løsning når vi sikkert før eller siden..

Og så er der nok at gøre med arbejde, kommende kulturnatsarrangement, og en KIP day i Museumshaven..

Og jeg lover i skal nok høre nærmere..

Symaskinen kalder - der et par bukser eller to der skal laves færdige.

Ingen kommentarer: