fredag den 10. april 2009

Dyb lang tavshed ..




Det er ikke fordi jeg går og keder mig, ikke er spor kreativ eller produktiv. Den ene dag har bare længe gået og taget den anden, med at komme ovenpå igen, og bare en smule klar til at starte op på arbejde igen. Bedst som jeg så har afleveret dét glade budskab, på arbejdspladsen, drøner jeg på hovedet ind i den ondeste halsinfektion, der nogensinde er beskrevet i den medicinske historie. Rent faktisk er jeg stadig overbevist om at det er en modbydelig klonet slægtning til Pest der har besat min hals, men det går vistnok forsigtigt fremad, så der skulle efter sigende være risiko for at jeg overlever. Så mens i alle nyder lam med masser af hvidløg, snaps og påskefrokoster i overflod, forsøger jeg på at overbevise min tomme mave og ikke mindst proteinhungrende hjerne, om at te, suppe og youghurt er MINDST lige så godt ....................

Symaskine og hæklenål, er de foretrukne våben i kampen mod halspesten, sammen med godt selskab af lillepigen. Hun har selv valgt stof, designet applikation til vest og ellers deltaget med opmuntrende kommentarer og en lind strøm af konstant sniksnak, mens mor har stået for den praktiske udførelse.

En lille dynge savlesmække er det blevet til, og så er jeg begyndt på nogen "lapper" som forhåbentlig ender som et tørklæde, eller hvis min tålmodighed rækker, et barnevognstæpe.

Mit scrapbord, er jeg slet ikke nået til, men jeg har nogen projekter der ligger og venter på mig, der skal blive færdige inden konfirmationerne vælter ned over os, så jeg ved godt hvad jeg skal tage mig til, når jeg engang har givet vores lille hytte en kærlig hånd. Dét trænger her nemlig til, så nu vil jeg afbryde eftermiddagsfreden med lyden af støvsuger, kost og spand ..

Rigtig go' Påske til alle jer derude ..

1 kommentar:

Ditte sagde ...

Så fin Johanne er i sit nye dress, der er da vist en kommende designer i hende. Søde savlesmække, sådan nogen får Linus sikkert brug for om nogle måneder, og de er da til at få færdige i en tid hvor kreativitet er ikke-eksisterende (stort set) her hos mig. passer faktisk ikke helt - strikker på en lille vest, mest når vi kører bil. Håber snart vi ses??